Door Dirk-Jan Hoekstra op 31 januari 2021

Transformatie van het voormalige schoolgebouw aan de Wenckebachweg naar woningbouw

De Partij van de Arbeid ziet liever dat er meer sociale woningen voor gezinnen in de plannen van Wenckebachweg B.V. komen.

Een cluster van veel kleine één- en tweepersoons sociale woningen in dit gebied lijkt ons niet heel erg wenselijk. Als Partij van de Arbeid willen we inzetten op meer sociale woningbouw, maar vooral aan sociale woningen voor gezinnen is er een tekort, aldus Nicole Prins tijdens de commissievergadering.

Ook de andere partijen waren voorstander van grotere gezinswoningen. Ondanks dat ons raadslid vanwege ziekte niet kon deelnemen aan de raadsvergadering, was het mogelijk om mede-indiener te zijn van een amendement van D66, GroenLinks en de andere raadsfracties waarin Wenckebachweg B.V. wordt gevraagd om zich in te spannen om grotere gezinswoningen te realiseren, specifiek in de sociale huur.

Motto: “Verander je wereld, begin bij jezelf”. Ik heb een humanistische kijk op het leven. Een van de mooiste dingen aan het leven, vind ik de kans om jezelf continue te verbeteren en om het leven samen met anderen te kunnen ontdekken. Mijn grootste ideaal is dat iedereen daartoe de kansen krijgt.