PvdA & GroenLinks Ouder-Amstel gaan mensen helpen energie te besparen!

2 maart 2023

Voor veel mensen is de energierekening nauwelijks te betalen. Zeker tijdens de winter schieten de kosten door het dak. Met als gevolg dat mensen de verwarming zelfs in de winter soms uit hebben staan. Hoewel het energieprijsplafond helpt, blijft het dus belangrijk om zoveel mogelijk energie te besparen. Om mensen te helpen, slaan de PvdA en GroenLinks de handen ineen en gaan ze huishoudens voorzien van energiebesparende middelen, te beginnen met LED-lampen.

Jan Alberts (PvdA): “We vroegen vorig jaar al aandacht om te onderzoeken of een bredere doelgroep recht heeft op de energietoeslag. Maar we willen vooral nu actie ondernemen en huishoudens helpen met het besparen van energie. Door ze te voorzien van energiebesparende middelen, zoals LED-lampen, kunnen we niet alleen hun financiële situatie verbeteren, maar ook bijdragen aan een groener en socialer Duivendrecht. Geen rozen dit keer, maar wel een handreiking om samen aan de slag te gaan voor een duurzamere toekomst!”

Femke Soppe (GroenLinks): “Bij de provinciale statenverkiezingen slaan PvdA en GroenLinks de handen in één voor een groener en socialer Nederland. Al gaat onze samenwerking in gemeente niet zo ver, op deze manier willen we ook in de gemeente ons samen sterk maken om er voor onze inwoners te zijn. Dit doen we in de raad door te zoeken naar oplossingen die de gemeente kan bieden maar ook hier en nu met klein gebaar.”

Op zaterdag 4 maart vanaf 10:00 staan de lokale fracties van PvdA en GroenLinks op het Dorpsplein in Duivendrecht om huishoudens te voorzien van LED-lampen en hen te helpen deze dure tijd door te komen.