Door Wanda Nikkels op 19 november 2021

Kandidatenlijst PvdA voor gemeenteraadsverkiezingen 2022 vastgesteld

Jong, oud, ervaring en nieuw talent, man, vrouw, Ouderkerk en Duivendrecht. Met trots presenteert de PvdA zijn nieuwe kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022. Een mooie afwisselende lijst onder aanvoering van oudgediende Jan Alberts. De kandidatenlijst werd afgelopen woensdag unaniem goedgekeurd door de leden van de PvdA Ouder-Amstel.

Jan Alberts is natuurlijk voor de meesten in onze gemeente geen onbekende. Hij voerde in de afgelopen raadsperiode de PvdA-fractie aan. Met zijn ervaring wil hij de komende vier jaar opnieuw een kritisch PvdA geluid laten horen in de raad. Op de tweede plaats staat Wanda Nikkels. Als oud-journalist en lid van de werkgroep Openbare Ruimte van Coherente met een grote voorliefde voor en kennis van landschap en ruimtelijke ontwikkeling hoopt zij het verschil te maken in de grote bouwprojecten die op stapel staan in onze gemeente. Op drie staat Brian de Graaff, 22 jaar oud, student politicologie, die inmiddels al enige ervaring in het politieke handwerk heeft opgedaan als fractie-assistent. Hij komt met name op voor de positie van jongeren en voor duurzaamheid in onze gemeente.

Thea Verhoeven op nummer vier is oud-raadslid, evenals Dirk-Jan Hoekstra. Hij staat op nummer vijf. Vera van der Hilst, oud-lid van de adviescommissie sociaal domein, staat op nummer zes. Op nummer zeven staat Martin van Engelshoven. Als oud-gedeputeerde van de Provinciale Staten Zuid-Holland en interim-raadsgriffier bij diverse gemeenten brengt hij flink wat bestuurlijke en politieke expertise mee. Op nummer acht staat Anke Kuin. Plaats nummer negen wordt ingenomen door Gert-Jan Baerents, voormalig raadslid voor de PvdA, voorzitter van volleybalclub CTO’70 en organisator van de Sinterklaasintocht in Duivendrecht.

De rij wordt vooralsnog gesloten door voormalig raadslid en huidig fractie-assistent Pieter Veenboer. Vooralsnog, want belangstellenden kunnen zich tot 6 december nog steeds kandideren voor de kieslijst vanaf plaats 11. Als lijstduwer kunnen zij dan laten zien dat dat er brede steun is voor de plannen van Partij van de Arbeid.

De plaatsen 1 t/m 10 op de kieslijst zijn dus als volgt:

1. Jan Alberts (Ouderkerk a/d Amstel)
  2. Wanda Nikkels (Duivendrecht)
  3. Brian de Graaff (Ouderkerk a/d Amstel)
  4. Thea Verhoeven (Ouderkerk a/d Amstel)
  5. Dirk-Jan Hoekstra (Duivendrecht)
  6. Vera van der Hilst (Duivendrecht)
  7. Martin van Engelshoven (Duivendrecht)
  8. Anke Kuin (Ouderkerk a/d Amstel)
  9. Gert-Jan Baerents (Duivendrecht)
  10. Pieter Veenboer (Ouderkerk a/d Amstel)
Wanda Nikkels