Veiligheid

Veiligheid is een belangrijk thema voor de PvdA. Om de veiligheid te bevorderen worden bewoners en ondernemers betrokken bij het bepalen van de prioriteiten op het gebied van onder andere veiligheid en leefbaarheid. De PvdA hecht veel waarde aan periodiek overleg met de ondernemersvereniging Ouder-Amstel om onder andere overvallen op winkels tegen te gaan. Daarnaast wil de PvdA programma’s voor bewoners ondersteunen om het aantal woninginbraken terug te dringen. Belangrijke aandachtspunten hierbij zijn: handhaving hand in hand met de buurt; meldingsbereidheid van bewoner en winkelier vergroten en het zichtbaar maken van het vervolg op het melden. Verder zal de PvdA binnen de veiligheidsregio aandringen op meer handhaving en aanwezigheid van politie in de vorm van een politiepost in Duivendrecht.
Ook op het gebied van digitale veiligheid – gelet op fraude en zogenaamde fishsing mails – is het geven van voorlichting een belangrijke taak in het kader van veiligheid.

De PvdA is voorstander van het aanwijzen van speciale plaatsen voor het afsteken van vuurwerk.

Zie ook onze andere standpunten rondom het thema: Goed bestuur in Ouder-Amstel.