Door Dirk-Jan Hoekstra op 22 februari 2017

Bewoners Ouderkerkerplas stappen tierend op

Bewoners Ouderkerkerplas stappen tierend op“, schreef het Weekblad voor Ouder-Amstel over de raadsvergadering waarin de stemming over het evenementenbeleid werd hervat. Tot onze verbijstering en dat van aanwezige bewoners werd het collegevoorstel aangenomen, inclusief de mogelijkheid van grote dancefestivals aan de Ouderkerkerplas. Voor het beleidsplan hadden gestemd D66, CDA, GroenLinks en Natuurlijk Belang, uitgezonderd een CDA raadslid. Tegen werd gestemd door VVD, Ouder-Amstel Anders en PvdA. In onze stemverklaring zei Gert-Jan Baerents dat “de fractie van de Partij van de Arbeid graag een gedegen voorstel had gezien, dat wel draagvlak heeft onder inwoners en werkelijk van betekenis is voor onze lokale ondernemers, leefbaarheid van onze dorpskernen en behoud van groen” en dat dit “niet het beste visitekaartje is dat de gemeenteraad op deze manier heeft afgegeven”.

Motto: “Verander je wereld, begin bij jezelf”. Ik heb een humanistische kijk op het leven. Een van de mooiste dingen aan het leven, vind ik de kans om jezelf continue te verbeteren en om het leven samen met anderen te kunnen ontdekken. Mijn grootste ideaal is dat iedereen daartoe de kansen krijgt.